Zachraňte motor 3,0 TDI před zadřením

Zatíraná kliková hřídel

Pokud vlastníte vozidlo Volkswagen nebo Audi 3,0 TDI vyrobené po roce 2013.

Máte pod kapotou týkající se bomby!

Je jím příliš nízký tlak oleje.

Opravte to, než se váš motor zadře.

Nízký tlak oleje je hlavní příčinou zadření motorů 3,0 TDI EA888 evo.

Snížený tlak oleje v motoru se používá ve všech automobilech Volkswagen Touareg a Audi A4 A5 A6 A7 A8 Q5 Q7 Q8 se motory 3,0 TDI V6 generace EA897evo.

Problém se týká stovek tisíc vozidel Audi a Volkswagen vyrobených po roce 2013.

Teprve v březnu 2020 změnil koncern VW nastavení motoru zvýšením tlaku oleje.

Bohužel, ekologie zvítězila nad rozumem a tlak oleje v automobilech po roce 2020 je stále příliš nízký. Naším názorem je, že tlak oleje by měl být zvýšen mnohem více, než to udělali programátoři z VW.

Kromě nízkého tlaku oleje může být příčinou zatírání motoru také zředění oleje palivem.

Nízký tlak oleje

Ovládání tlaku oleje

K čemu byl snížen tlak oleje?

Snížení tlaku oleje při nízkých otáčkách motoru mělo vést k menší spotřebě energie potřebné k vytvoření tohoto tlaku. Způsobem, jak snížit spotřebu energie pro pohon olejové pumpy, je použití pumpy s regulovatelným výkonem řízeného počítačem motoru.

Méně energie spotřebované olejovou pumpou mělo vést ke zlepšení emisí výfukových plynů.

Tento celý patent byl zaveden za účelem splnění požadavků na emise v souladu s normou EURO 6.

Funguje to takto: počítač řídící provoz motoru přijímá data z tlakového snímače oleje a poté řídí elektroventil tak, aby dosáhl hodnot podle mapy, která určuje tlak oleje v závislosti na jeho teplotě a otáčkách motoru.

Příliš nízký tlak oleje vede k poškození motoru a turbodmychadla.

To asi nikomu není třeba vysvětlovat.

Do našeho servisu přicházejí vozy Volkswagen a Audi 3,0 TDI vybavené olejovou pumpou s proměnným výkonem, ve kterých se motory zadřely při několika desítkách tisíc kilometrů!

Motory v těchto vozidlech jsou často tak silně zadřené, že jejich oprava není ekonomicky výhodná.

Zvýšte tlak oleje před selháním

Křivka tlaku oleje motoru

Pokud vlastníte Audi nebo Volkswagen 3,0 TDI vyrobené po roce 2013, pravděpodobně máte motor EA897evo, ve kterém je olejová pumpa s proměnlivým výkonem a tlak oleje motoru je snížený.

Zkontrolujte, zda máte takový motor ve vašem vozidle. Přečtěte si označení motoru z štítku.

Můžete nám také poskytnout VIN vašeho vozu, zkontrolujeme, jaký motor je v něm.

Pokud máte motor EA897evo a nikdo předtím neupravil nastavení tlaku oleje, váš motor určitě hrozí zatarání kvůli příliš nízkému tlaku oleje.

Změna nastavení tlaku oleje pomůže prodloužit životnost vašeho motoru.

Zkontrolujte tlak oleje ve vašem motoru.

Můžete to provést s každým diagnostickým testerem.

Podívejte se na video. Ukazujeme, jak na to.

Zvýšení tlaku oleje provádíme na počkání (trvá to asi půl hodiny).

V tomto videu ukazuji, jak to děláme.

Zvýšením tlaku oleje zachráníte motor před zataráním a obrovskými náklady na opravu.

Poznejte nás lépe

Baner VAG-EXPERT

Navíc nabízíme:

Přepravu vozidla

Váš vůz odvezeme k opravě z jakéhokoli místa v Polsku a Evropě.

Náhradní vozidlo

Na celou dobu opravy vašeho vozidla od nás obdržíte náhradní vůz.

Kontaktujte nás

Poradce VAG-EXPERT

Máte otázky ohledně výměny nebo opravy motoru?

Pomůžeme vám s rozhodnutím

08:00-18:00
VAG-EXPERT

ul. Kolonia 19

43-430 Skoczów

Polsko, 15 km od českých hranic.

Tuto stránku vytvořil a vlastní: