Vady motorů CRT

Zadřený vačkový hřídel

Motory 3,0 TDI se objevily v automobilech značek Volkswagen, Audi a Porsche v roce 2004.

Jednotky první generace (EA896) byly nejméně poruchovými motory skupiny VAG.

V dalších letech se objevily další verze těchto motorů EA897 (2010).

V dalších letech se objevily další verze těchto motorů EA897 (2010) byly nejméně poruchovými motory skupiny VAG a EA897evo (2014).

Modifikace měly za cíl omezit emise škodlivých látek, aby vyhověly požadavkům evropských norem.

Bohužel se ukázalo, že tyto změny mají negativní vliv na životnost motorů.

Některé vady, jako jsou například klepající vačky nebo praskající olejové čerpadla, se projeví již po několika desítkách tisíc kilometrů a jsou opravovány v autorizovaných servisech v rámci záruky.

Pokud však majitel nestihl nahlásit závadu před uplynutím záruční doby, musí již provést opravu na své náklady.

Proč se CRT motory zadírají?

Během provozu motoru musí spolupracující součásti být správně promazány.

Co znamená správné promazání?

Především musí olej pečlivě vyplnit mezery mezi pohybujícími se částmi motoru. K tomu musí být do těchto míst přiváděn pod odpovídajícím tlakem.

Pokud se tyto části setkají bez dostatečné kvality oleje, začne se proces zatírání. Jakmile se takový proces začne, obvykle se rychle prohlubuje. Po rychlém zahřátí se části tvoří jednu brylu.

Motory se zadírají kvůli:

  • nevhodnému mazání
  • nevhodné kvalitě oleje

Za nedostatečné promazání v motorech EA897evo odpovídá příliš nízký tlak oleje.

Nevhodná kvalita oleje je způsobena zředěním motorového oleje palivem.

Jak zabránit zadření motoru?

Sledujte stav oleje v motoru. Pokud olej přibývá, znamená to, že se do oleje dostává palivo.

Okamžitě se obraťte na servis k určení a odstranění příčiny a vyměňte olej.

Zadřený CRT motor

Zadřený vačkový hřídel z motoru CRT

Co je zadření motoru?

Zadření je problém, který může postihnout téměř každý motor - dokonce i s nízkým počtem najetých kilometrů a pracující normálně až do poslední chvíle. Zadření může zasáhnout všechny pohyblivé součásti motoru, které spolu spolupracují, ale u motorů 3,0 TDI EA897evo se obvykle zadře klikový hřídel.

Pokud motor pracuje správně, pohyblivé součásti v něm jsou správně promazány, například pístový kroužek se nepřímo nedotýká stěny válce, kliková hřídel se nedotýká ložiska atd. - mezi těmito součástmi je tenká vrstva olejového filmu, která snižuje tření.

Pokud však tato vrstva zmizí a tyto součásti se dotknou bez prostředku mazání, i minimální mikroskopické nerovnosti způsobí prudký nárůst tření, v důsledku kterého se většina mechanické energie (až 95 %) promění na teplo. Mluví se pak o tzv. suchém tření.

Jestliže se takový proces začne, obvykle se rychle prohlubuje. Čím více se součásti navzájem třou, tím více se rozpínají (v důsledku vysoké teploty), zvyšujíc tlak a vytláčejíc zbytky olejového filmu.

I když chybělo promazání jen na krátkou dobu, po prudkém zahřátí součástí olej už nemusí být schopen snížit tření mezi nimi. V extrémních případech může vzniknout tolik tepla, že motor nakonec zastaví, protože se součásti klikového mechanismu a pístové soustavy roztaví do jednoho bloku.

Zadřený motor po vychladnutí může být spuštěn, ale nikdy nebude vhodný k běžnému používání a každé další nastartování způsobí ještě větší poškození jeho součástí.

Nízký tlak oleje

Řízení tlaku oleje

K čemu byl snížen tlak oleje?

Snížení tlaku oleje při nízkých otáčkách motoru mělo vést ke snížení spotřeby energie potřebné k vytvoření tohoto tlaku. Způsobem, jak snížit výkon potřebný k pohonu čerpadla oleje, je použití čerpadla s regulovaným výkonem, řízeným počítačem motoru.

Méně spotřebované energie čerpadlem oleje mělo vést k lepší emisi výfukových plynů.

Tato celá patentová ochrana byla zavedena za účelem splnění požadavků na emise podle normy EURO 6.

Příliš nízký tlak oleje vede k poškození motoru a turbodmychadla.

To asi nikomu není třeba vysvětlovat.

Do našeho servisu přichází vozy Audi a Volkswagen 3,0 TDI, vybavené čerpadlem oleje s proměnlivým výkonem, u nichž se motory zadřely při najetí několika desítek tisíc kilometrů!

Oprava takového motoru stojí od 30 tisíc PLN. výše, v závislosti na tom, jak silně se zadřel.

Nový motor 3,0 TDI, bez příslušenství, stojí v závislosti na modelu od 55 do 91 tisíc PLN.

K této částce je samozřejmě třeba připočítat náklady na výměnu motoru a s tím související materiály a často ještě přidat náklady na regeneraci nebo nový turbodmychadlo.

Náklady na tuto opravu v autorizovaném servisu přesahují 100 tisíc PLN.

Korekce tlaku oleje

Křivka tlaku oleje motoru
Pokud vlastníte Audi nebo Volkswagen 3,0 TDI vyrobené po roce 2013, je pravděpodobné, že ve vašem vozidle máte motor EA897evo, ve kterém se nachází čerpadlo oleje s proměnným výkonem a je snížen tlak oleje motoru.

Zkontrolujte, zda máte v autě tento motor. Přečtěte si označení motoru na štítku.

Můžete nám také poskytnout VIN vašeho vozu, zkontrolujeme, jaký motor máte.

Pokud máte motor EA897evo a nikdo předtím neupravil nastavení tlaku oleje, váš motor určitě hrozí zatření kvůli příliš nízkému tlaku oleje.

Změna nastavení tlaku oleje pomůže prodloužit životnost vašeho motoru.

Zjistěte, jaký je tlak oleje ve vašem motoru.

Můžete to zjistit pomocí každého diagnostického testu.

Podívejte se na video. Ukazujeme, jak na to.

Zvýšení tlaku oleje provádíme na počkání (trvá to asi půl hodiny).

V tomto videu ukazuji, jak to děláme.

Zvýšením tlaku oleje zachráníte motor před zatřením a obrovskými náklady na opravu.

Nefunkční vstřikovače

03L130277C

Stejně důležitá jako správná hladina tlaku oleje je jeho viskozita (kvalita).

Pokud dojde k zředění motorového oleje palivem, takový olej neposkytne motoru správné mazání a dojde k jeho zadření, stejně jako v případě příliš nízkého tlaku.

Přítomnost paliva v motorovém oleji je velmi častou příčinou zadření motoru.

Nejčastější příčinou pronikání paliva do oleje v těchto motorech jsou nefunkční vstřikovače. Další možnou příčinou je příliš časté vypalování DPF filtru (o tom v další kapitole).

Funkčnost vstřikovačů a DPF filtru má přímý vliv na životnost motoru.

Nefunkční, poskytující nesprávnou dávku nebo nesprávně rozprašující vstřikovače mohou velmi rychle, prostřednictvím zředění oleje, vést k zadření motoru nebo k vypálení pístů.

Proto během každého opravy nebo výměny motoru provedeme test vašich vstřikovačů na profesionálním testovacím stole. Také zkontrolujeme a vyčistíme DPF filtr a SCR.

Pokud vaše vstřikovače budou funkční - tj. projdou testy úspěšně, stroj vygeneruje nové kódy a budou je možné namontovat na opravený nebo nový motor.

V našem servisu máme profesionálně vybavenou dílnu pro regeneraci součástí společného palivového systému. Testujeme a regenerujeme vstřikovače a palivové čerpadla.

Ucpaný DPF

Filtr DPF s katalyzátorem

Filtr pevných částic DPF a katalyzátor jsou dalšími prvky, které by podle pokynů společnosti Volkswagen měly být vyměněny společně s poškozeným motorem. Tento prvek mohl být původcem zadření motoru.

Jak je to možné? Proč se to děje?

Jak je známo, existují dvě možné příčiny zadření motorů 3,0 TDI generace EA897evo. Jedná se o příliš nízký tlak oleje a zředění motorového oleje nespáleným naftovým olejem.

Palivo může proniknout do motorového oleje ve dvou situacích.

  • prostřednictvím nefunkčních vstřikovačů (o tom bylo výše)
  • kvůli nadměrně znečištěnému filtru pevných částic.

DPF pro 3,0 TDI v závislosti na modelu vozidla stojí od 19749 do 23859 PLN.

V našem servisu navrhujeme regeneraci tohoto prvku za 615 PLN.

Službu provádíme pomocí profesionálního zařízení od švýcarské společnosti FFSolution.

Regenerace obnovuje účinnost filtrů DPF na 98 % a katalyzátorů na 100 %.

Poznejte nás lépe

Baner VAG-EXPERT

Navíc nabízíme:

Přepravu vozidla

Váš vůz odvezeme k opravě z jakéhokoli místa v Polsku a Evropě.

Náhradní vozidlo

Na celou dobu opravy vašeho vozidla od nás obdržíte náhradní vůz.

Kontaktujte nás

Poradce VAG-EXPERT

Máte otázky ohledně výměny nebo opravy motoru?

Pomůžeme vám s rozhodnutím

08:00-18:00
VAG-EXPERT

ul. Kolonia 19

43-430 Skoczów

Polsko, 15 km od českých hranic.

Tuto stránku vytvořil a vlastní: